(Junior) Organisatieadviseur

(Junior) Organisatieadviseur

EVZ organisatie-advies Oisterwijk

Wat is vereist?

  • Afgeronde wo-master in de richting van Bedrijfskunde, Organisatiewetenschappen, Business Studies of HR
  • 2-7 jaar relevante werkervaring als consultant of HR-(beleids)adviseur
  • Ervaring met functiehuizen, processen of belonen is een pre
  • Uitstekende beheersing van de Nederlandse taal, zowel in woord als geschrift
  • Analytisch denkvermogen: complexe informatie kunnen doorgronden en deze efficiënt en effectief verwerken tot rapportages en (functie)documenten
  • Zelfstandig, assertief, actief en resultaat- en klantgericht
  • Nieuwsgierig naar HR, organisatievraagstukken en klanten
  • Woonachtig in de driehoek Eindhoven-Den Bosch-Breda

Wat krijg je?

  • Vanaf € 3.000 bruto p/m (geheel afhankelijk van kennis en ervaring)
  • 13e maand (op basis van resultaten en persoonlijk functioneren)
  • 32 tot 40-urige werkweek
  • 30 vakantiedagen, met de mogelijkheid om dagen bij te kopen
  • Auto/mobiliteitsvergoeding, onkostenvergoeding
  • Mogelijkheid om trainingen en opleidingen te volgen die passen bij de functie
  • Een goede werk-privé balans

Wat doe je?

  • 45% Advieswerkzaamheden (voorbereiden bijeenkomsten, uitwerken rapportages en documenten, vragen beantwoorden)
  • 5% Urenregistratie en facturatie
  • 35% Afspraken met klanten (online en bij de klant)
  • 10% Intern overleg en kennisdeling
  • 5% Darten, borrelen, teambuilding

Deze vacature is gemaakt op basis van gesprekken met medewerkers in de functie. Zo krijg jij een realistisch beeld van de baan.

Stel direct een vraag

Sjef L'Ortye

adviseur / partner

Vacature

Als (Junior) Organisatieadviseur bij EVZ werk je voor diverse bedrijven en organisaties in verschillende sectoren. Denk aan bijvoorbeeld woningbouwcorporaties, branche- en beroepsverenigingen, voedingsmiddelenindustrie, musea, productiebedrijven, retailers, evenementenorganisaties en nog veel meer. Je bent medeverantwoordelijk voor het adviseren van onze klanten op het gebied van organisatie inrichting en HR-vraagstukken. Om klanten hier zo goed mogelijk bij te helpen, is het belangrijk dat je gestructureerd en planmatig kunt werken om een goed plan van aanpak te maken. Dit plan maak je onder andere door gesprekken met de klant te voeren. Na akkoord op het plan en de offerte, ga je aan de slag!

Je bereidt sessies bij de klant voor, bewaakt de voortgang, analyseert bevindingen en werkt aan rapportages, voorstellen en functiedocumenten. Ook stem je regelmatig zaken af met de klant en
bespreek je (tussentijdse) resultaten. Je werkt aan meerdere projecten tegelijkertijd en bij grote projecten werk je samen met een collega-adviseur. Tenslotte ontvang je regelmatig van bestaande klanten aanvullende verzoeken (onderhoudsvragen) over bijvoorbeeld aanpassingen in functiehuizen. Deze verzoeken pak je zelfstandig en in sommige gevallen met een collega op.

Het team van EVZ bestaat uit zes Adviseurs, waarvan drie Partners (mede-eigenaren). Daarnaast zijn er twee ondersteuners werkzaam.

Let op: als je solliciteert op deze baan, graag je CV en motivatiebrief in één bestand zetten en uploaden in het sollicitatieformulier. 

Als je het leuk vindt om voor veel verschillende bedrijven te werken en hier inhoudelijk aan de slag te gaan, dan is dit een baan voor jou.

Werkweek

(Junior) Organisatieadviseur

Op een leuke werkdag geef je een geslaagde presentatie aan een klant, waarna je een interessante discussie voert en een rondleiding krijgt in het bedrijf. Op kantoor deel je je nieuwe inzichten met collega’s en maak je goede voortgang met een nieuw salarishuis voor een klant.

Op een mindere dag ben je veel tijd kwijt aan het uitzoeken van een lastige vraag voor een klant. Deze tijd zou je liever aan het uitwerken van een interessante werksessie besteden.

  • 07:00
  • 08:00
  • 09:00
  • 10:00
  • 11:00
  • 12:00
  • 13:00
  • 14:00
  • 15:00
  • 16:00
  • 17:00
  • 18:00
  • 19:00
    • Mails lezen en beantwoorden
    • Lunch met aanwezige collega's
    • Reistijd
    • Blauwdruksessie bij de klant: hoe richten we de organisatie in?
    • Reistijd
    • Benchmarkrapport en advies over de nieuwe beloningsstructuur uitwerken
    • Urenregistratie bijwerken
    • Mails lezen en beantwoorden
    • Darten met collega
    • Lunch met aanwezige collega's
    • Mails lezen en beantwoorden
    • Borrel met aanwezige collega's
    • Onderhoudsvraag uitwerken
    • Presentatie voorbereiden
    • Darten met collega
    • Overleg met collega-adviseur
    • Lunch met aanwezige collega's
    • Reistijd
    • Afspraak bij klant: voortgang bespreken
    • Reistijd
    • Functieprofielen uitwerken
    • Onderhoudsvraag uitwerken
    • Mails lezen en beantwoorden
    • Urenregistratie bijwerken
    • Lunch met aanwezige collega's
    • Functieprofielen uitwerken
    • Facturen maken
    • Parttime middag: niet aan het werk

Voorbeeld uit de praktijk

Een klant gaat haar dienstverleningsproces anders inrichten. Dit heeft consequenties voor de verdeling van verantwoordelijkheden. De klant vraagt je om mee te denken en te komen tot een goede inrichting van de verschillende afdelingen en teams. Hoe ga je te werk?

In een eerste gesprek bespreek je met de klant wat de vraagstelling is. Met de informatie die je krijgt, werk je een offerte uit met daarin een plan van aanpak. Als deze offerte akkoord is ga je bij de klant aan de slag. Je begint met een sessie met de directie en het management om te komen tot een blauwdruk van de nieuwe organisatie. Welke afdelingen en functies willen we onderscheiden en is er sprake van niveauonderscheid tussen de functies? Als de blauwdruk staat, ga je in gesprek met leidinggevenden om input te krijgen voor functiedocumenten of rolbeschrijvingen. Op kantoor werk je deze documenten uit. Vervolgens leg je het eindresultaat voor aan de klant.

Groeipad

Iedereen in de organisatie is adviseur, maar je kunt groeien in de (specialistische) expertise zoals beloningsmanagement, functiewaardering en organisatie-inrichting, die je je eigen maakt in de steeds meer zelfstandige rol. Je kunt uiteindelijk doorgroeien naar partner (mede-eigenaar). In een persoonlijk gesprek vertellen wij je graag hoe dat pad bij ons eruit ziet. Opleidingen zoals adviesvaardigheden, persoonlijk optreden etc. kun je zeker volgen, uiteindelijk wordt iedereen er beter van als jij je kwaliteiten verder ontwikkelt. Heb je een opleiding in gedachten, dan gaan we graag met je daarover in gesprek. Verder hebben we regelmatig inhoudelijk overleg om kennis uit te wisselen en om met en van elkaar te leren.

(Junior) Organisatieadviseur

Werken bij EVZ organisatie-advies

EVZ organisatie-advies helpt klanten bij bedrijfskundige HR-uitdagingen en vraagstukken zoals organisatie-inrichting, functiewaardering, beloningsbeleid, organisatie- en talentontwikkeling, samenwerking en leiderschap. We staan voor verfrissend maatwerk: met een grote diversiteit aan klanten uit verschillende branches denken we positief-kritisch mee, zodat de best passende oplossing gekozen wordt voor het vraagstuk van de klant. Bij EVZ organisatie-advies werken professionals die graag de discussie aangaan vanuit verschillende expertises en invalshoeken.

Kijk voor meer informatie over onze dienstverlening op www.evz.nl.

  • Hoofdkantoor in Oisterwijk
  • Actief in Nederland
  • 9 werknemers
  • 75% / 25%
  • Gem. leeftijd 43 jaar
  • Representatief / zakelijk bij de klant

Collega's

Sjef L'Ortye - Adviseur/partner

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Diversiteit aan projecten/klanten, informele sfeer, familiegevoel, gezelligheid en goede werk/privé balans.

Wat was je vorige baan?
Personeelsfunctionaris bij Tradinova.

Wat doe je in je vrije tijd?
Wandelen, tuinieren, wielrennen en borrelen.

Anne Timmermans - Adviseur

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Bij mijn vorige baan zat ik niet op mijn plek en had ik sterk de behoefte mijn opgedane kennis uit mijn studies toe te passen en me te verdiepen in organisaties en hun processen. Met dit in mijn achterhoofd ben ik tijdens mijn zoektocht vrij snel bij EVZ organisatie-advies terechtgekomen en ik was direct enthousiast. Een informele en open cultuur, grote diversiteit aan klanten en een plek waar je kunt leren. Een supermooie kans die ik niet aan me voorbij kon laten gaan!

Wat was je vorige baan?
SAP Business Management Consultant.

Wat doe je in je vrije tijd?
Genieten van lekker eten en drinken, stedentrips en zingen.

Dagmar de Ruijter - Adviseur

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
De reden om bij EVZ organisatie-advies aan de slag te gaan was het brede pakket aan diensten dat wordt aangeboden en de diversiteit aan klanten en opdrachten. Dit biedt mij de mogelijkheid om enerzijds mijn kwaliteiten op een breed terrein in te zetten en anderzijds me te ontwikkelen op de diverse facetten van organisatie-ontwikkeling. Daarbij kom ik het beste tot m’n recht in een kleinschalige organisatie. Dit biedt mij de mogelijkheid om van en met collega’s te leren en samen tot het beste resultaat te komen.

Wat was je vorige baan?
Manager - Koninklijke Nederlandse Zwembond.

Wat doe je in je vrije tijd?
Buitensporten (hardlopen, bootcamp, skeeleren).

Rianne Beerkens - Adviseur/partner

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Bij EVZ organisatie-advies kan ik voor een grote diversiteit aan klanten iets betekenen als het gaat om organisatie-ontwikkeling en HR. De afwisseling in de vraagstukken is geweldig. Beloningsvraagstukken, reorganisatie, functies en rollen, HR-cyclus en samenwerking. Alles komt aan de orde.

Wat was je vorige baan?
HR project professional / business partner.

Wat doe je in je vrije tijd?
Roeien.

Sollicitatieproces

Eerste kennismaking
Tweede gesprek
Assessment & casus/presentatie
Arbeidsvoorwaardengesprek
Je hebt de baan!

Interessante baan?