Organisatieadviseur

Als Organisatieadviseur bij EVZ werk je voor diverse bedrijven en organisaties in verschillende sectoren. Denk aan bijvoorbeeld woningbouwcorporaties, branche- en beroepsverenigingen, voedingsmiddelenindustrie, musea, productiebedrijven, retailers, evenementenorganisaties en nog veel meer. Je bent medeverantwoordelijk voor het adviseren van onze klanten op het gebied van organisatie inrichting en HR-vraagstukken. Om klanten hier zo goed mogelijk bij te helpen, is het belangrijk dat je gestructureerd en planmatig kunt werken om een goed plan van aanpak te maken. Dit plan maak je onder andere door gesprekken met de klant te voeren. Na akkoord op het plan en de offerte, ga je aan de slag!

Je bereidt sessies bij de klant voor, bewaakt de voortgang, analyseert bevindingen en werkt aan rapportages, voorstellen en functiedocumenten. Ook stem je regelmatig zaken af met de klant en
bespreek je (tussentijdse) resultaten. Je werkt aan meerdere projecten tegelijkertijd en bij grote projecten werk je samen met een collega-adviseur. Tenslotte ontvang je regelmatig van bestaande klanten aanvullende verzoeken (onderhoudsvragen) over bijvoorbeeld aanpassingen in functiehuizen. Deze verzoeken pak je zelfstandig en in sommige gevallen met een collega op.

Het team van EVZ bestaat uit zes adviseurs, waarvan drie partners (mede-eigenaren). Daarnaast zijn er twee ondersteuners werkzaam.

Als je het leuk vindt om voor veel verschillende bedrijven te werken en hier inhoudelijk aan de slag te gaan, dan is dit een baan voor jou.

Werken bij overzicht

Neem direct contact op

Direct solliciteren?

Je sollicitatie kun je richten aan Sjef L’Ortye: sjef.lortye@evz.nl. Voor meer informatie kun je hem ook bellen op 013-463 50 40.

Aanvullende informatie:

Wat is vereist?
  • Afgeronde wo-master in de richting van Bedrijfskunde, Organisatiewetenschappen, Business Studies of HR
  • 2-7 jaar relevante werkervaring als consultant of HR-(beleids)adviseur
  • Ervaring met functiehuizen, processen of belonen is een pre
  • Uitstekende beheersing van de Nederlandse taal, zowel in woord als geschrift
  • Analytisch denkvermogen: complexe informatie kunnen doorgronden en deze efficiënt en effectief verwerken tot rapportages en (functie)documenten
  • Zelfstandig, assertief, actief en resultaat- en klantgericht
  • Nieuwsgierig naar HR, organisatievraagstukken en klanten
  • Woonachtig in de driehoek Eindhoven-Den Bosch-Breda
Wat krijg je?
  • Vanaf € 3.000 bruto p/m (geheel afhankelijk van kennis en ervaring)
  • 13e maand (op basis van resultaten en persoonlijk functioneren)
  • 32 tot 36-urige werkweek
  • 30 vakantiedagen, met de mogelijkheid om dagen bij te kopen
  • Auto/mobiliteitsvergoeding, onkostenvergoeding
  • Mogelijkheid om trainingen en opleidingen te volgen die passen bij de functie
  • Een goede werk-privébalans
Wat doe je?
  •     45% Advieswerkzaamheden (voorbereiden bijeenkomsten, uitwerken rapportages en documenten, vragen beantwoorden)
  •     5% Urenregistratie en facturatie
  •     35% Afspraken met klanten (online en bij de klant)
  •     10% Intern overleg en kennisdeling
  •     5% Darten, borrelen, teambuilding
Voorbeeld uit de praktijk

Een klant gaat haar dienstverleningsproces anders inrichten. Dit heeft consequenties voor de verdeling van verantwoordelijkheden. De klant vraagt je om mee te denken en te komen tot een goede inrichting van de verschillende afdelingen en teams. Hoe ga je te werk?
 

In een eerste gesprek bespreek je met de klant wat de vraagstelling is. Met de informatie die je krijgt, werk je een offerte uit met daarin een plan van aanpak. Als deze offerte akkoord is ga je bij de klant aan de slag. Je begint met een sessie met de directie en het management om te komen tot een blauwdruk van de nieuwe organisatie. Welke afdelingen en functies willen we onderscheiden en is er sprake van niveauonderscheid tussen de functies? Als de blauwdruk staat, ga je in gesprek met leidinggevenden om input te krijgen voor functiedocumenten of rolbeschrijvingen. Op kantoor werk je deze documenten uit. Vervolgens leg je het eindresultaat voor aan de klant.

Groeipad

Iedereen in de organisatie is adviseur, maar je kunt groeien in de (specialistische) expertise zoals beloningsmanagement, functiewaardering en organisatie-inrichting, die je je eigen maakt in de steeds meer zelfstandige rol. Je kunt uiteindelijk doorgroeien naar partner (mede-eigenaar). In een persoonlijk gesprek vertellen wij je graag hoe dat pad bij ons eruit ziet. Opleidingen zoals adviesvaardigheden, persoonlijk optreden etc. kun je zeker volgen, uiteindelijk wordt iedereen er beter van als jij je kwaliteiten verder ontwikkelt. Heb je een opleiding in gedachten, dan gaan we graag met je daarover in gesprek. Verder hebben we regelmatig inhoudelijk overleg om kennis uit te wisselen en om met en van elkaar te leren.